Kotkan rata

Kouvola-Kotkan satama, Kymi-Karhula ja Kotka Hovinsaari-Kotka Mussalo. Juurikorpi-Hamina-radasta tulee oma artikkelinsa.

14.7-15.7.2015 – Junamatka 2015

Myllykoski

Minnekkäs ne raiteet katosivat? Myllykosken ratapihan karu nykytila.

Inkeroinen

Yleiskuva.

Tavarajuna odottelee lähtövuoroa.

Kartonkitehtaan raide.

Kartonkitehtaan raidetta aseman suuntaan. Taustalla tavarajuna.

Kartonkitehtaan raiteistoa.

Kartonkitehtaan raidetta Stora Enso OYJ-nimiseltä tasoristeykseltä nähtynä.

Kuten kyltti osoittaa, siirrymme ratapihalta Stora Ensolle. Taustalla raide sekä pääraiteet.

Stora Enson raiteistoa.

Vaunuja ratapihalla.

Kotka

Kotkan rautaieasema

Kotkan aseman ratapihaa. Kuvassa taka-alalla varikon raiteet. Niiden takaa alkoi oikealla jatkunut vanha ratapiha. Mussalon raidetta ei tältä paikalta näe, sillä se jää puiden taakse. Kuvasta vasemmalle rata jatkuu kantasatamaan, oikealle Hovinsaareen.

Tasoristeys kantasatamassa.

Puolipuomilaitos satamaradalla.

Kantasataman raiteistoa. Vasemmasta portista satama-alueelle mennyt raide on katkaistu ja keskmäinen portti on nyt ainoa kulkutie sinne. Oikean puoleisin portti päästää varastoalueelle.

Vähemmällä käytöllä olevaa kantasataman ratapihaa.

he tullessaan, tuvat muistojaan, riekaleita ratapihan…

 

Kymi-Karhula