2.6.2012
Iisalmessa havaittu 3x Dv12- sekä 2x Dv12-vetoiset tavarajunat kohti etelää raiteella 2 (Jälkimmäinen tarttui videolle). Lisäksi vetokalustoltaan tunnistamattomaksi jäänyt suomalaisista vaunuista koostuva malmijuna lähti kohti pohjoista (Talvivaaraan?). Malmivaunujen väritys oli sini-harmaata.
Junat IC71 (Punainen Sr1, sekä punaisia, että vihreitä IC-vaunuja) ja P705 (video) käyttivät tuttuun tapaan raidetta 3. H494/495 sensijaan raidetta 1 (Näkyy aiemmin mainitulla videolla).
Oulun asemalla Dv12 kokosi sinisistä vaunuista junarunkoja/jaotteli eri raiteille. (Pv 6501?)
Pikajunan P 266 kokoonpano Oulussa:
Sr1 + (Eipt?) + (EFit(i) ?) + R(b)kt + EF(it)s + Edm + Edm + Edm + Edm + CEmt + CEmt + CEmt + CEmt + Hccmggr + Gfot
Kaikki Edm-vaunut olivat vihreitä ja Sr1 punainen.
Juuri ennen junan lähtöä raiteelta 3 raiteelle 2 saapuneen IC-junan vaiunustoon lukeutui ainakin kaksi vihreää VR 150-teippaukset saanutta Ex(pt)-vaunua.
3.6.2012
Riihimäellä yläpuolella mainitun P266:n kokoonpanosta olivat hävinneet CEmt-vaunut ja veturi oli vaihtunut punaiseen Sr2:een. juna käytti raidetta 1.
Raiteela 2 seisoi Sm1- sekä Sm2 lähijunia.
27.6.2012
Havaittu Lustossa sekä Savonlinnassa Dm12 4404 taajamajunana.
21.9.2013
Hr1 1009 + Eik + Eik + Eik + Gbl + Gbl museojunassa tunnuksella P1947 osana Ukkopekan ruskaretkeä.
Tarkat päivämäärät määritetään myöhemmin
Päivä 1
H784 kokoonpano normaali kolmivaunuinen. Video (vahingoittunut siirtovaiheessa, päivitetään tulevaisuudessa).
Nurmeksen taajamajunat ajettiin samanlaisella rungolla kuin Pieksämäen junat. H762 tarttui videolle, joskin heikolla laadulla, niinikään videotiedosto on vahingoittunut. Viimeinen vaunu oli suljettu.
Päivä 2
H761 tuli osittain kirjoitettua videolle, mutta veturi jäi pois kuvasta.
IC8 ajettiin Sr2 + Edb + Ed + Edfs + Rk + Ex + Ex + Expt + Expt-kokoonpanolla.
Sulkulahden ratapihalla seisoi sekä lastattuja, että tyhjiä Sp-vaunuja ja jokunen Vgobo.
IC12 kokoonpano Sr1 + Edb+ Ed + Edfs + Rk + Ex + Expt
H786 ajettiin kokoonpanolla Dv12 + Ep + EFit + Ei
Päivä 3
H783 ajettiin 3xDv12-vetokalustolla. Välittömästi junan saavuttua Joensuuhun lähti 2xDr16-vetokalustolla pitkä venäläinen pönttöjuna. Kaikki vaunut olivat Vgoboja paitsi viimeisenä olllut turvavaunu Hkba. Juna suuntasi todennäköisesti Kemiralle. H783:n mukana tulleet kaksi ylimääräistä Dv12-veturia lähtivät pian tämän jälkeen pohjoiseen (Enoon/Uimaharjulle/Lieksaan/Nurmekseen ?).
22.12.2013
IC709 veturina Sr1 3079.
26.12.2013
Mikkelin asemalla venäläisiä hiilivaunuja (Vok) yhdellä raiteella (654).
Haukivuoren raakapuunlastausraiteella (835) 2x Hkb.
Pieksämäellä raiteella 370 (uuden asemarakennuksen vieressä) virkatarvevaunu.
28.12.2013
IC8 ravintolavaununa Rk.
H782 kokoonpano Dv12 25xx + Eip + EFit + Ein 23266
Vaneritehtaan raiteella seis-levy tasoristeyksen jälkeen.
Pohjoisesta saapui n. 12.30 tavarajuna. Vaunut Hbi-sukuisia.
Onttolassa seisoi kaasuvaunujen raiteella (853) useita Vgoboja (venäläisiä säiliövaunuja).
Ylämyllyllä raakapuunlastausta. Haastattelun perusteella vaunut tuotiin aamulla klo. 7.
H781 veturina Dv12 2611.
Pieksämäellä seisonutta kalustoa:
TMU591:sta haarautuvilla raiteilla (konepaja) useita Sps-vaunuja, Sonk, Taim-sukuinen, Hain (?) sekä So-sukuinen.
Raiteella TMU224 seisoi VR-Trackin tukemiskone.
Raiteilla TMU358 ja TMU359 seisoi BXG ja Uad.
IC911 kokoonpano ”se tavallinen”. Välittömästi IC911:n saavuttua, lähti kohti etelää/länttä raiteelta 1 tai 3 tavarajuna kokoonpanolla 2xDv12 + (vähintään viisi) Fat/Fakks.
IC73:n veturina Sr1 3112.
H783:n veturina Dv12 2509.
IC706:n veturina Sr1 3081. Runko tuli 911:sta.
31.12.2013